Головна » Файли » Мої файли

Інноваційні підходи в проведенні виховних заходів
2016-03-11, 11:07 AM

3.2. Інноваційні підходи в проведенні виховних заходів

Школа – це Майстерня Людяності!
Школа – це Майстерня Гуманності!
Школа – це Співтовариство учителя і учня!
Школа – це Храм!

Демократизація й гуманізація суспільства зумовили відповідні перетворення в організації  виховної роботи. Використовуємо такі  інноваційні підходи в проведенні виховних заходів:

            Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) – аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення виконання чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, яка виконала всі завдання швидше за інших. Теми квестів можуть бути різними. Вік та кількість учасників необмежена. Станції повинні бути відображені у маршрутних листах чи картах. Грати можна як в приміщенні школи, так і на подвір’ї чи на природі. Організація квесту потребує великої підготовчої роботи. Така форма сприяє виробленню у лідерів учнівського самоврядування навичок планування, командної роботи, розвиває креативність, винахідливість та виховує відповідальність за себе і своїх товаришів. Головна мета квесту – згуртувати учнівські колективи, допомогти їм у створені дієвих органів самоврядування в кожному класі, а також, виявити нових лідерів для участі у загальношкільних заходах. Найчастіше квести використовуємо під час олімпійського тижня, Дня школи, в пришкільному літньому таборі.

            Флеш-моб — це заздалегідь спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет або інші сучасні засоби комунікації, у якій велика кількість учнів оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох хвилин виконують заздалегідь узгоджені дії (сценарій) і потім швидко розходяться. Флеш-моби можуть бути: танцювальні, мережеві, політичні, соціальні, театральні та ін. В умовах школи дуже вдало можна організовувати танцювальні флеш-моби. На відміну від квесту флеш-моб не потребує великої підготовчої роботи, головне в ньому – поінформувати та зацікавити майбутніх учасників. Вперше Шкільною Радою лідерів був реалізований такий масштабний проект восени 2013 року на День українського козацтва. Організаторам вдалося залучити понад 20 учнів школи, які лише після трьох-чотирьох репетицій продемонстрували феєричний танок, в якому переплелися елементи народного і сучасного стилів.

Потім були флеш-моби «Голуби- посланці миру», «Україна єдина», «Ми за мир», «Кулька щастя першачкам», «Зарядка – перший крок до здоров’я» та інші. Такі справи згуртовують різновікові категорії школярів.

Вечір веселих завдань – декілька пізнавальних ігор-оглядів, які переходять одна в одну й становлять своєрідну ігрову сюїту. Учасники цієї сюїти, об’єднані в невеликі команди (не більше ніж 5-8 осіб у кожній), виконують творчі завдання та по черзі виступають зі своїми рішеннями-експромтами.

КТС (колективні творчі справи) – спосіб організації життя колективу, за якого учні і вчителі, захоплені спільною справою, турбуються про поліпшення клімату в колективі, самопочуття, настрою один одного, вони спільно планують, організують та аналізують свою діяльність, накопичуючи, осмислюючи позиції, ідеї, розвиваючи власні погляди, почуття поваги, взаєморозуміння й турботи. Колективна творча справа — це спосіб забезпечення яскравого, наповненого працею і грою, творчістю й дружбою, мрією та радістю життя, й одночасно основний виховний засіб.

Використання комп’ютерної техніки та комп’ютерних технологій в організації групових та масових виховних заходів розширює можливості навчально-виховного процесу, забезпечує нові шляхи подання інформації, дає можливість для випробування власних ідей та проектів. Мультимедійні засоби, як джерело нової інформації, доречно використовувати в поєднанні з розповіддю чи бесідою, під час проведення тренінгів, годин спілкування, групових і масових виховних заходів.Стало можливим використовувати під час позакласних заходів  текстову, звукову, графічну й відео-інформації.Проводячи вікторини, брейн­-ринги, предметні ігри-подорожі, використовуємо мультимедійні презентації, що підвищує цікавість учнів, сприйняття матеріалу. Час підготовки стає часом співтворчості, єднання душ, розуміння себе і своїх можливостей. Готуючись до профорієнтаційного «Ярмарку професій», старшокласники самостійно створюють презентації про улюблені професії, а учні середніх класів мають змогу взяти участь у медіа-вікторині, медіа-конкурсі, а також виконати профорієнтаційні тести.Традиційними стали спільна підготовка фільмів, презентацій  про вчителів  та випускників, які демонструються на випускному вечорі. Участь дітей у різних позакласних заходах розвиває пізнавальні інтереси. Досвід доводить, що в учнів, які активно працюють із комп’ютером, формується більш високий рівень самоосвітніх навичок, умінь орієнтуватися в бурхливому потоці інформації, виділяти головне, узагальнювати, робити висновки, сприяє формуванню моральних цінностей підростаючого покоління. Це продемонстровано під час виховних заходів із використанням ІКТ «Світ моїх прав», «Сторінками Конвенції про права дитини», «Безпека на дорогах», «Вбережи себе від небезпеки», «У світі професій», «Твоє життя – твій вибір» та інших .

“Хеппенінг” – проведення ігрових моментів окремою групою людей (учнів), для покращення настрою, цікавого проведення вільного часу (перерви в школі, канікулярний час, під час роботи пришкільного табору). Наприклад, на своєму сайті Хандусь Ярослав, президент Шкільної Ради лідерів (2013-2014роки), організував шкільне інтернет-радіо, яке звучить на перервах, що дуже подобається  дітям. Цю ж ідею він втілює і в університеті, де навчається на історичному факультеті.

Дискотека - з грецької (disco — «диск». teke— «сховище») й буквально означає «сховище чи зібрання грамофонних платівок (дисків)». Підготовка та проведення дискотеки для учнівської молоді сприяє формуванню її ціннісного ставлення до мистецтва, естетичної культури, культури спілкування та статево-рольових взаємин. Дискотека як танцювальний вечір готується творчою групою учнів, серед яких є продюсер та сценарист, адміністратор і діджей, шоумен і шоу-група, технічні спеціалісти.

Орієнтовне коло обов’язків членів основного складу: 

• продюсер-адміністратор — вирішує всі адміністративні питання, забезпечує реквізитом;

• режисер (сценарист-постановник) — створює сценарій та втілює його в життя;

• діджей (один чи двоє) — готує і веде музичну частину вечора;

• редактор — керує роботою прес-центру;

• шоумен — готує і проводить ігри, танцювальні конкурси.

Орієнтовне коло обов’язків членів допоміжного складу:

• прес-центр — проводить рекламну і соціологічну кампанію;

• шоу-група — готує танцювальні і концертні номери, допомагає під час проведення ігор та конкурсів;

• технічні спеціалісти — організовують роботу музичного і світлового оснащення, допомагають діджею під час проведення танцювального вечора. Своє уміння бути діджеями продемонстрували Хандусь Ярослав і Бондар Валентин, які захоплення музикоювтілили в життя.

Диспут (наукова полеміка) — форма співпраці, яка використовується для вивчення різних поглядів на певну проблему з метою встановлення істини. Ця технологія активно використовується у педагогічному процесі. Вона покликана вирішувати такі завдання: розвивати логічне мислення, вміння ставити запитання та відповідати в емоційно-напружених обставинах; виховувати моральні якості, формувати культуру поведінки та спілкування, ціннісне ставлення до себе та до опонентів.

Добирати теми для диспуту потрібно з урахуванням потреб та інтересів учнів, їхніх вікових особливостей.

Фандрайзинг

Іноді для успішної роботи, проведення заходів, акцій, реалізації нових ідей потрібні кошти для придбання обладнання, призів тощо. Фандрайзинг — це пошук ресурсів (людей, устаткування, інформації, часу, грошей та ін) для реалізації проектів та / або підтримання існування організації.

Завданнями, що стоять перед проектним колективом у процесі фандрайзингу є:

• пошук потенційних донорів;

• обгрунтування потреб організації відповідно до інтересів потенційних донорів та рівнем їх розуміння наших проблем;

• постійна робота з потенційними донорами (формування, підтримка і розвиток зв'язків);

• формування громадської думки на користь підтримки діяльності організації чи колективу, збір листів підтримки, придбання авторитету.

Цим ми скористалися вперше, коли вирішили збільшити підписку періодичних дитячих та юнацьких видань для шкільної бібліотеки. Самі діти визначили, які б додаткові журнали і газети вони хотіли передплатити. Склавши список, вирушили до місцевих підприємців, і ті не відмовили дітям. Через місцеву газету президент школи подякувала небайдужим до дитячих прохань людям. Ходимо до підприємців і напередодні свята Святого Миколая, щоб під час святкування малеча могла отримати солодощі у подарунок.

 

Категорія: Мої файли | Додав: khutoru
Переглядів: 140 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Этот сайт защищен «Site Guard»