Головна » Файли » Мої файли

Принципи побудови моделі шкільного самоврядування в Хутірській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкасько
2016-03-11, 2:12 PM

1.3.Принципи побудови моделі шкільного самоврядування в Хутірській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області

Діти люблять індивідуальну діяльність

 чи роботу у колективі, де панує дух співробітництва.

С.Френе

Сьогодні лідери учнівського самоврядування в Хутірській школі - це творці власної долі:

•  ми здійснюємо та забезпечуємо прорив у нову реальність шкільного буття;
 • ми беремося за все, що добре знаємо, вміємо чи бажаємо знати та вміти;
 • ми зосереджуємо свій погляд на тому, де маємо бути, вчимося радіти труднощам та здобувати з них уроки та користь;
 • ми народжуємо творчий імпульс та використовуємо всі переваги для створення нових ідей, поглядів, технологій, проектів, програм. 

Відроджуючи у школі учнівське самоврядування, ми використали модель «Шкільна Рада лідерів».  Модель самоврядування заснована на точному виконанні вимог законодавчих і локальних актів. Загальні збори учасників освітнього процесу, шкільна рада, загальношкільні збори учнів, педагогічна рада, збори батьків школи – все це адміністративні структури, які виконують певні самоуправлінські функції. За допомогою цієї моделі учасники освітнього процесу, у тому числі і школярі, реалізують свої громадянські права на участь в управлінні справами школи і місцевого співтовариства.

 Місія Шкільної Ради лідерів – допомогти учням побачити велику кількість можливостей для самореалізації. Навчити створювати власні «світи» (організації, об’єднання) та вміти очолювати команду, колектив, а за потребою і громаду, використовуючи навички лідерства та ефективного керівництва.

Стратегія– об’єднати дітей, бажаючих бути лідерами в обраній ними сфері діяльності .

Принципи побудови та розвитку самоврядування

Для ефективної діяльності шкільного самоврядування  створено відповідні умови:

  • подолання формалізму в діяльності самоврядування і педагогічного керівництва;
  • залучення членів самоврядування до процесу оновлення змісту діяльності школи, до боротьби з негативними явищами у середовищі учнів;
  • надання самоврядуванню реальних прав і обов’язків (чітко визначили, за які ділянки шкільного життя та діяльності відповідає учнівське самоврядування, які конкретні права та обов’язки має кожен його член);
  • підбір до органів самоврядування найавторитетніших лідерів;
  • уникнення перевантажень найактивніших учнів, залучених до громадської роботи;
  • виявлення новихграней їх особистості;
  • повага педагогів до самостійних рішень учнівського колективу і його органів, ненав’язування учням своєї волі у справах, які є компетенцією самоврядування;
  • кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання його складної справи управління;
  • практикування в дитячому колективі зміни функцій керівника і підлеглого;
  • систематичне звітування членів самоврядування перед колективом, що дає можливість здійснювати контроль за їх діяльністю, сприяє її поліпшенню, а також запобігає можливим зловживанням становищем у колективі.

Діяльність Шкільної Ради лідерів спрямована на:

  • захист прав та інтересів учнів;
  • контрольза створенням належних умов для навчання, розвитку та дозвілля;
  • ініціативи в розробці та  втіленні проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу;
  • участь у розробці планів навчально-виховної роботи закладу;
  • заохочення учнів до навчання та участі в громадському житті школи;
  • сприяння налагодженню стосунків між учнями, батьками, педагогами;
  • організацію виховних заходів;
  • соціологічні опитування з проблем життєдіяльності колективу;
  • організацію роботи з молодшими школярами;
  • контроль за порядком під час чергування класу у школі та під час масових заходів;
  • організацію роботи шкільного прес-центру.

Шкільна Рада лідерів – складна структура, в якій діють різні принципи, зокрема й демократії та свободи. Це частина педагогічного процесу, що розвивається, якою керують педагоги на основі соціальних, правових і етичних принципів. Демократичне самоврядування як спосіб організації життя учнівського колективу сприяє виробленню в учнів почуття господаря школи, вміння співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму.Учнівське самоврядування в нашій школі організовано на загальношкільному та класному рівнях, основним принципомякого є гасло: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо». Саме ці слова відповідають бажанню, прагненню наших учнів об’єднатися навколо корисної, цікавої справи, ідеї, програми з метою вирішення своїх потреб у спілкуванні, отриманні корисної інформації додаткових знань, вмінь, навичок у захисті своїх прав, в активній участі  в соціально-громадських процесах сучасного суспільства. Досвід роботи переконав нас, що учнівський колектив досягає вищих рівнів соціальної зрілості, якщо кожен учень відзначається усвідомленою спрямованістю у діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: khutoru
Переглядів: 51 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Этот сайт защищен «Site Guard»