Головна » Файли » Мої файли

Візитка-презентація «Ми – господарі школи»
2016-03-10, 2:42 PM

4.5. Візитка-презентація «Ми – господарі школи»

Представляючи своє самоврядування, ми використовуємо презентацію і розповідь.

 Радісно співає навкруги земля,

 Щиро вас вітає школа Хутірська.

 Зичим вам здоров’я, щастя та тепла,

 Хай усюди буде доброта людська.  

 В школі ми  живемо і діємо під девізом:  «Навчатися – це означає йти до  успіху!»

 Найкраща в нас школа - її не забути!

 Ввібравши все цінне, віками набуте,

 Вона стала місцем крилатої мрії,

 Де зріють таланти, міцніють надії,

 Де кожен найменший наш успіх помітний,

 як вогник бажання в очицях привітних!

В нас - пошук талантів, пробудження думки,

А ще - це довір'я, це дружні стосунки:

Учитель - батьки, вихователь - дитина,

Учитель - дирекція, школа - родина!

Наше шкільне життя багате на різноманітні заходи, традиційні свята, які нам дуже до вподоби, це дає нам змогу всебічно розвиватися.

Учнівське самоврядування – це можливість відчути в собі господарів школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.  

Головною метою шкільного самоврядування є розвиток духовності,  соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності,  надання їм можливості виявити себе у громадській діяльності.

 Учнівське самоврядування нашої школи має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну з чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів із загальношкільним.

 Завдання самоврядування:

  • сприяти виробленню в учнів почуття господаря своєї школи;
  • формувати вміння співпрацювати на принципах рівності і демократизму;
  • виховувати громадянина, якому притаманне гармонійне поєднання духовного багатства, моральної чистоти та фізичної досконалості;
  • розширювати діапазон діяльності дорослих і дітей як членів єдиного колективу, створювати умови для їх повноцінної співдружності, творчого пошуку.

Діяльність органів самоврядування має демократичний, гуманний характер і спрямована на формування у дітей національної свідомості, духовності, патріотизму, основ моральності, фізичної досконалості, працелюбності, вірності ідеям незалежної і соборної України.

У школі розроблено статут  шкільного самоврядування, який затверджено правлінням учнівського самоврядування та директором школи, прийнято правлінням учнівського самоврядування.

Учнівське самоврядування відповідає такій структурі:

  • Загальні учнівські збори школи.
  • Правління учнівського самоврядування.
  • Президент Шкільної Ради лідерів (ШРЛ).
  • Заступники президента.

Шкільна Рада лідерів (ШРЛ) складається з 7 центрів:

  • Центр навчання
  • Центр культури і дозвілля
  • Центр дисципліни і порядку
  • Санітарно-господарський центр
  • Центр спорту і здоров’я
  • Центр милосердя
  • Центр ЗМІ (засобів масової інформації).

За кожним центром закріплений вчитель-наставник. Кожен клас від 5-11 обирає  по 1 представнику до кожного центру ШРЛ.

ШРЛ організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, спрямованихна покращення умов життя школи. Члени ШРЛ контролюють роботу старост класів; президент ШРЛ буває присутнім на засіданні педагогічної ради школи. Педагогічна рада координує діяльність ШРЛ, дає їй рекомендації щодо вдосконалення роботи, допомагає планувати, аналізувати та підсумовувати діяльність.

У  виборах президента школи беруть всі учні, починаючи з 5 класу та вчителі.  Президентом обирається учень 9-11класівбільшістю голосів учнів та вчителів шляхом таємного голосування на перервах,  до і після уроків в присутності членів виборчої комісії. Кожний виборець має 1голос. 

Члени центру навчання допомагають в організації і проведенні тематичних вечорів, предметних олімпіад, тижнів, конкурсів, бесід та лекцій у класах тощо. Так,наприклад, були проведені конкурсні програми «Найрозумніший», «5 на 5», «Перший мільйон», «Розумники й розумниці»,брейн-ринги та вікторини з української мови і літератури, біології, географії, фізики, математики. Під час проведення предметних тижнів разом із центром ЗМІ організовується випуск тематичних стінгазет. До Дня вчителя в жовтні та Дня школи в травні традиційно проходять дні самоврядування, коли старшокласники проводять уроки  в інших класах.

Члени центру культури і дозвілля займаються проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря.Так, у цьому році проведені святковий концерт «Уклін вам, любі вчителі», свято «Осінь ходить по землі», «Козацькі забави», година-реквієм до Дня пам’яті жертв голодомору  «Голгофа голодної смерті», святкова програма «Ми презентуємо свій клас», святковий концерт «Школа має талант!», свято української естради, музично-літературне свято «Кумири і кумирчики», розважальна конкурсна програма «Нумо, хлопці!»та «Супермени школи», конкурсна програма «Ярмарок професій», святковий концерт «А жінка в світ приходить для любові», розважальне шоу для дівчат «СучасніПопелюшки», фестиваль українського народного одягу та національної пісні, новорічні свята, свято «З нетерпінням я чекаю нині свято Миколая» та інші. Також  учні беруть участь  у сільських заходах, в огляді художньої самодіяльності серед шкіл району «Грайлива веселка».

    Представники центру  спорту і здоров’я організовують різні спортивні заходи: «Веселі старти», легкоатлетичні змагання, змагання з волейболу, баскетболу, футболу, піонерболу, багатоборства,тенісні, шахово-шашкові турніри, різноманітні спортивні акції. Проводяться  акції  з профілактики куріння, інших негативних проявів, міні-лекції щодо здорового способу життя, тижні фізкультури і спорту, День школи тощо.

Учнівські агітбригади допомагають  при вивченні правил дорожнього руху, протипожежної безпеки, охорони життя і здоров’я.

Велику роботу виконує    у нас центр волонтерства, тобто волонтери.  Вони надають посильну допомогу підшефним пристарілим громадянам села, ветеранам  Другої світової війни (у селі залишився лише 1), учасникам бойових дій, вітають їх зі святами, запрошують в школу на зустрічі, відвідують їх вдома.                                                                                       

Також волонтери доглядають за пам’ятником полеглим односельцям, обеліском визволителям села, трьома братськими могилами, в одній з яких поховано Героя Радянського Союзу Олексія Павловича Сурікова та 174 воїниРадянської армії. Піклуються і про молодших школярів: проводять «Веселі перерви», хвилинки-цікавинки, допомагають у проведенні класних та шкільних заходів, вчать бути їх ввічливими (Школа вожатих та Школа ввічливості). Для  вихованців дитсадка «Ластівка» демонструють новорічні вистави.

В школі проводяться  доброчинні акції: «3 добром у серці» (збір овочів для будинку Товариства Червоного Хреста), «Милосердя» (допомога пристарілим села), «Іграшка для друга», «Пам’ять», збір коштів для хворих дітей, для Товариства Червоного Хреста, акції зі збору солодощів, речей, малюнків для воїнів АТО.

Санітарно-господарський центр організовує чергування класів у школі, в їдальні, на вечорах, проводить рейди-перевірки збереження шкільного майна, підручників, організовує учнів для ремонту меблів та  шкільного інвентарю, організовує і проводить акції з благоустрою шкільної та прилеглої територій.  Неодноразово наша школа посідала перше місце в районному конкурсі на краще шкільне подвір’я.

Центр дисципліни і порядку слідкує за відвідуванням учнями школи, зовнішнім виглядом,  за дотриманням  дисципліни та порядку в класах, на перервах, проводить бесіди з учнями, схильними до правопорушень, залучає їх до позакласної роботи, в гуртки.

Члени центру ЗМІ (засобів масової інформації) випускають стінгазети, вітальні плакати, готують матеріали в предметному прес-центрі «Калейдоскоп»,  інформації з різних питань, висвітлюють цікаві шкільні традиції на стенді «Сторінками шкільного життя», допомагають в оформленні класних куточків.

Також у школі діє дитячо-юнацька організація «Дивограй», яка складається з об’єднань «Фантазія» (5-8кл.), «Ровесник» (9-11 кл.).  А учні початкових класів подорожують «Країною барвінковою».

Є злагода, дружба в шкільнім колективі, Де всі: педагоги і діти - щасливі.

Висновки

       Учнівське самоврядування уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, розвиває організаторські якості, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором,сприяє формуванню в школярівактивної громадянської позиції.

Демократизація життя неможлива без молоді. Важливість проблеми залучення молодих людей до суспільно-політичного життя сьогодні усвідомлюють й успішно розв’язують у багатьох демократичних країнах. І як відомо, не остання роль у цьому належить практичному навчанню (зокрема, виконанню проектів) за активного сприяння органів влади, місцевого самоврядування, громадських організацій.

Учнівське самоврядування – це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу, змістовної організації дозвілля.

       До якої б діяльності ми не зверталися, треба завжди пам’ятати, що:

  • Школа – для дитини, а не дитина – для школи.
  • Особистість виникає в ранньому дитинстві, а дитина в школі – повноцінна особистість.
  • Особистість дитини – суб’єкт у педагогічному процесі.
  • Особистість – мета освітньої системи, а не засіб для досягнення будь-якої мети.
  • Кожна дитина талановита.
  • Кожна дитина має право на помилки.
  • Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.

Життя одне для кожного: хтось проживе його з високо піднятою головою, добившись успіху і визнання, а повз іншого воно просто пройде поряд. Але від нас залежить, як ми його проживемо – активно чи пасивно. Це має велике значення для сім’ї, для країни, для суспільства.  Шкільні роки – це той корисно-продуктивний час, коли учні мають можливість відкривати й активно вдосконалювати самих себе. Лідерству потрібно навчатись. Саме школа формує, виховує  творчих, енергійних, чесних, поміркованих, справедливих, скромних і відповідальних шкільних лідерів, які в майбутньому стають сильними особистостями, необхідними для   розвитку  країни та суспільства. Формування особистості з якостями лідера, яка здатна на нестандартні рішення, яка має свою точку зору, прагне постійного саморозвитку, неможливе без існування та активної роботи системи шкільного самоврядування.

Оцінюючи зроблене в школі для становлення системи учнівського самоврядування, можна констатувати, що вже на нинішньому етапі, коли завершується формування органів самоврядування та напрацювання норм їх  діяльності, стає очевидною необхідність нових підходів до цієї справи. Концепція поєднання в рамках самоврядування власне самоврядної діяльності та інноваційної діяльності виявилася життєздатною і знайшла відгук в учнів. Цим треба дорожити, не допускаючи втрати віри в свої можливості у чергового покоління громадян України. Важливим також є й те, що цей підхід вимагає суттєвого переосмислення методологічних засад виховної та навчальної роботи, значних світоглядних змін у свідомості педагогів та їх готовності весь час знаходитись в русі, осмислюючи те, що відбувається. Саме тому стає обов’язковим творчий підхід у ставленні до справи учнівського самоврядування кожного педагогічного колективу, зацікавленого в перспективах своєї діяльності.

Розвиток незалежної демократичної Української держави, її розквіт, прогрес нації можливі тільки за умови виховання добре освічених з глибоко усвідомленою громадянською позицією соціально активних молодих громадян. Це найважливіше соціальне замовлення, виконання якого є завданням сучасної української школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: khutoru
Переглядів: 1046 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Этот сайт защищен «Site Guard»