Головна » Файли » Мої файли

Від учнівського самоврядування до демократичного суспільства
2016-03-11, 2:44 PM

Вступ. Хутірська школа – храм душі та любові

 

Наша школа - це колиска знань,

Наша школа - це життя початок,

Наша школа - вогник сподівань, 

Що запалить полум'я завзято.

 

Кожна школа, як і людина, має своє обличчя, характер, свої погляди на те чи інше явище. Школа — це храм душі та любові. Школа– це одна родина, де всі учні добре знають одне одного, постійно спілкуються, разом готують і проводять свята, змагання, допомагають одне одному, старші передають знання, уміння і традиції молодшим. Без цих знань, без набутих у школі умінь і навичок неможливо обійтися у дорослому житті.

Хутірськазагальноосвітня школа І-ІІІ ступенів–це єдина сім’я учнів, учителів, вихователів та батьків, це храм науки, де панують дух творчості, співдружності, співпраці, взаєморозуміння.Сьогодні школа – це рідний дім, у якому переплелися наука і мистецтво, відпочинок і спорт. Школа багата цікавими традиціями, науковими знахідками, талановитими учнями і висококваліфікованими вчителями.

Школи бувають великі і маленькі, старі і нові, але всі вони дорогі серцю кожної дитини, тому що в них проходить частина життя. 

Школа в селі Хутори організована в 1923 році. У першому навчальному році в ній навчалося 45 учнів. Школа працювала в пристосованому приміщенні, купленому на кошти жителів села. Не дивлячись на те, що умови в школі були поганими, жителі села з великою радістю відправляли своїх дітей навчатись.

У 1934 році  на державні кошти в селі Хутори  збудовано велику і красиву школу, в якій було 4 класні кімнати, учительська, допоміжні кімнати. У цей час у школі навчалося 110 учнів, працювало 4 вчителі.

У 30-40 роках у селі велася боротьба за ліквідацію неграмотності. У цій справі велику роль відігравав педагогічний колектив Хутірської початкової школи. Завдяки наполегливій праці вчителів, з 1930 по 1941 рік у селі було ліквідовано неграмотність. Всі діти шкільного віку були охоплені навчанням. У 1941 році фашисти захопили село і спалили школу.В перші післявоєнні роки школу було відбудовано, і в1949 році вона вже стала семирічною, а в 1961 році – восьмирічною. У 1966 році почалося будівництво нового приміщення школи на 320 місць, яке було відкрито 4 грудня 1968 року. В новій школі було 8 класних кімнат, фізичний та хімічний кабінети, майстерня по дереву та металу, їдальня та спортзал. Біля школи створено шкільний стадіон 0,75 га, шкільний географічний майданчик та 0,25 га

пришкільних ділянок.  Сьогодні школа має 12 класів. Середня наповнюваність класів –  25 учнів. Усього в ній навчається 252 учні.

Хутірська школа — це заклад:

  • що виконує замовлення особистості бути конкурентоспроможною в суспільстві з ринковою економікою, уміти планувати стратегію власного життя, орієнтуватись у системі найрізноманітніших суперечностей і неоднозначних цінностей, визначати життєве кредо та життєвий стиль;
  • педагогічної підтримки й захисту вихованця;
  • культури життєвого самовизначення, культури життя;
  • де діяльність дитини постійно супроводжується ситуацією успіху;
  • де реалізуються ідеї особистісно зорієнтованої педагогіки;
  • педагогічної гармонії.

Наше кредо – розвитоктворчого потенціалу, і не спеціально відібраних дітей, а усіх, тому що віримо, що кожна дитина обдарована і талановита.

Школа об’єднує всіх, надає уміння  міркувати в умовах краси, гри, фантазії, творчості. Це заклад, де виховують за допомогою духовних багатств народної культури і народних традицій, моральних цінностей і ремесла, прищеплення дитині всього кращого, що накопичено народом, це пошук нового сенсу життя,ідеалу добра, любові, правди.

Основна мета закладу – створення умов для розвитку освіченої, морально і фізично здорової, естетично розвиненої, трудолюбивої, життєтворчої особистості,громадянина України.

Концептуальна ідея школи – формування системи гуманізованих суб’єкт-суб’єктних взаємодій між учасниками навчально-виховного процесу. Педагоги дійшли висновку, що саме в нашій школі, з нашими учнями, нашими батьками і нашими колегами ідея школи вдосконалення взаємин, школи розвитку стосунків, школи технології оптимальних особистісних ставлень, школи життєтворчості – це ідея розвитку нашої школи.

Місіяшколи – розвиток та формування в учнів високої культури поведінки, розвитку творчих здібностей та талантів дітей.Кредо вихованців школи: «Вести до успіху кожного!»

Пріоритети школи:

  • Найдорожча цінність – людське життя.
  • Якісна освіта – сяйво людського життя.
  • Найбільше багатство – багатство людських стосунків.
  • Найвища краса – краса людських взаємин.

У школі функціонує психологічна служба. Заклад співпрацює та підтримує зв’язки з відділом освіти Черкаської районної державної адміністрації, сільською радою, з дошкільним навчальним закладом «Ластівка», Черкаським районним центром соціальних служб в справах дітей, сім’ї та молоді, службою у справах дітей, кримінальною міліцією, амбулаторією лікувальної практики та сімейної медицини, навчальним закладом м.Черкаси №10, районим товариством Червоного Хреста, районним будинком дитячої та юнацької творчості.

Славна школа своїми випускниками. Це і Яріш Анатолій, голова Черкаської районної ради, Мельник Алла, журналіст і диктор районного радіо, Луценко Андрій, волонтер у зоні АТО, Скорик Микола, волонтер зі збору коштів для хворих дітей. Ще навчаючись у школі, вони мали стійку громадянську позицію, були активними членами  учнівського самоврядування. Навички демократії, набуті у школі, стали ключовими у виборі їх життєвого шляху.

 Яріш Анатолій Анатолійович, 1983 року народження, виріс у селі Хутори, тут же закінчив школу, був  активістом, спортсменом. Після закінчення юридичноговишу працювавадвокатом. Нині він – голова  Черкаської районної ради. Вболіваючи за весь район, пам’ятає і про рідну школу, навідується сюди,  цікавиться справами.

    Ще один наш земляк, випускник Хутірської школи 1969 року, Гуріненко Андрій Оксентійович, 1950 року народження, після закінчення Шевченківського технікуму гідромеліорації довго і плідно працював в сільському господарстві, активно беручи участь у громадському житті села, району. І з 2006 року вже другу каденцію є сільським головою. 

  Волонтер Андрій Луценко – частий гість у школі. Зараз проживає в місті Сміла та не забуває рідне село, школу, яку закінчив у 1989році (тоді вона була ще восьмирічною). Займався підприємницькою діяльністю, а коли розпочалася АТО на СходіУкраїни, не зміг просто стояти осторонь і долучився до руху волонтерів та возиитьіз друзями на передову необхідні воїнам продукти, речі. На заклик президента школи, учнями  було зібрано та передано  теплі речі, солодощі, листи  та малюнки для воїнів. Несподіванкою для дітей стали трофеї, які волонтер привіз із зони бойових дій та передав у дарунок до шкільного музею: гільзи від міномету, сигнальні ракети, осколки від мін, насадку на детонатор.

Скорик Микола, випускник школи 2009 року, один із найактивніших лідерів учнівського самоврядування, продовжує стояти на  громадській позиції. Навчаючись у Полтавській медичній академії, з групою однодумців збирає кошти для лікування  хворих дітей та є активним членом студентського самоврядування.

 Хутірська школа   проводить роботу в напрямку виховання свідомих громадян України, особистостей, що поєднують у собі високий інтелектуальний, духовний розвиток, спроможних втілювати у життя власні ідеали, перебувати в гармонії з собою та навколишнім світом на основі особистісно орієнтованого навчання та проектної технології.

Учні школи беруть активну участь у предметних олімпіадах районного та обласного рівнів. Так, за останні 5 років були призерами районних олімпіад із української мови і літератури 9 учнів, англійської мови – 8,  правознавства – 5,  екології – 7,  хімії – 5,  біології – 6,  географії – 4,  психології – 3 учнів, Міжнародного конкурсу  української мови імені Петра  Яцика – 6. Представляючи район на обласних етапах олімпіадіз навчальних дисциплін, наші школярі мали відзнаки з екології, географії, біології, хімії, правознавства, психології. Також учні брали участь і посідали призові місця в краєзнавчих, дослідницьких,мистецьких, творчих конкурсах, фестивалях, акціях, спортивних змаганнях на районному, обласному етапах і навіть на всеукраїнському рівні.

            Спільні зусилля педагогічного та учнівського колективів неодноразово були відзначені дипломами, грамотами, подяками відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації,  Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: khutoru
Переглядів: 105 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Этот сайт защищен «Site Guard»